Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


érvek,ellenérvek néhány gyógynövényről

2011.04.28

 

Te tudod, hogy melyik egészséges, vagy melyik ártalmas az egészségre?

1. Ginzeng
Mit tudunk róla? Javítja az erőnlétet és a hangulatot. Ezenkívül csökkenti a stresszt.
.
Valóság:
Kutatások nem igazolták, hogy javítaná az állóképességet vagy a hangulatot.
Ráadásul enyhe serkentőszerként hat.
.
Megéri? Nem.
.
2. Ginkgo Biloba
Mit tudunk róla? Javítja az emlékezetet és az összpontosító-képességet. Gátolja a szellemi hanyatlást.
.
Valóság:
A placebo ugyanilyen hatásos mint ez a szer.
Fokozhatja a véralvadást gátló gyógyszerek hatását, és belső vérzéseket okozhat.
.
Megéri? Nem.

3. Fokhagyma
Mit tudunk róla? Csökkenti a koleszterinszintet és a vérnyomást.

Valóság: Valóban csökkenti a koleszterinszintet, de csak 5 %-ban.
Rendszeres szedése csökkentheti egyes rákos megbetegedések kockázatát. A bőr és a lehelet is büdőssé válhat tőle. Megzavarhatja egyes véralvadásgátló szerek hatását.

Megéri?
Igen, mert javítja a fogyókúra és a testmozgás hatását.

4. Glükozamin, Kondroitin
Mit tudunk róla? Csökkenti az ízületek fájdalmát és merevségét.

Valóság: Segít a szervezetnek az ízületeket alkotó porc előállításában vagy megőrzésében.

Megéri? Biztonságos, de a kondroitin fokozza egyes alvadásgátló szerek hatását. Ha kagyló vagy rák allergiában szenvedsz, ne fogyassz glükozamint.

5. Közönséges orbáncfű
Mit tudunk róla? Depresszió és szorongás kezelésére alkalmazzák.
.
Valóság: Ugyanolyan hatékony, mint a receptre kapható depresszióra használt gyógyszerek. De súlyos esetek kezelésére nem alkalmas. Gyengíti más szerek, fogamzásgátlók és HIV gyógyszerek hatását.
.
Megéri?
Mindenki maga döntse el, ha használja.
.
6. Kasvirág (Echinacea)
Mit tudunk róla? Enyhíti vagy lerövidíti a megfázás tüneteit.

Valóság: Valóban enyhíti a nátha tüneteit, és akár egyharmadával csökkentheti a betegség időtartamát.
Két hónapnál tovább nem szabad szedni, gyerekeknél nem hatásos.

Megéri? Mindenki maga döntse el, ha használja.

7. Lecitin
Mit tudunk róla? Koleszterinszint csökkentő, gátolja a butulást, zsírt éget.

Valóság: A koleszterinszintre és az emlékezetre gyakorolt hatása nem meggyőző, és a súlycsökkenést sem igazolták.
Fogyni vágyóknak nem ajánlott.

Megéri?
Nem.

8. Kreatin
Mit tudunk róla? Fokozza az izmok tömegét és erejét, javítja a sportteljesítményt.
.
Valóság: A súlyemelők keményebb edzésekre képesek, s izomtömegük gyorsabban nő, ha izmaikban sok a kreatin.
.
Megéri? Az izmok növeléséhez igen, de a kockázatok még nem egyértelműek. Egyesek izomgörcsökre, émelygésre vagy kiszáradásra panaszkodnak.

9. Törpepálma
Mit tudunk róla? Enyhíti a prosztatanagyobbodás tüneteit.

Valóság: Éppoly hatásos, mint a vényre kapható szerek.

Megéri?
Igen. Alig van mellékhatása.

 

Forrás:Metropolita

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.